8 d’abril del 2013

< 4rta Etapa > ... VARKALA ...

* Del 31 de Mars al 03 d'Abril
Despres de mes de 4 hores en un tren on la calor s'apaga amb l'aire que entra per les finestres i les portes obertes, arribo a Varkala.
Tinc una gran curiositat per veure aquest poble. Tinc referencia de diverses opinions, algunes bones i d'altres no tan. ho vull veure per mi mateixa.
Despres d'una carrera en rickshaw amb un conductor que crec que no te carnet, aconsegueixo trobar una habitacio en un tranquil lloc entre palemeres. Te un gran jardi, amb bancs i en el qual de palmera a palmera hi ha fils per estendre la roba, que li dona un toc pur, de blancor, amb tots els llensols i tovalloles onejant al ritme de la mica d'aire que fa. Dormire al final del jardi, en una petita caseta, amb un llit i un WC bastant en condicions.

Segueixo el petit caminet des de l'hotel fins a la platge. 2 minuts.
Em paro al final del precipici. Tinc el Mar Arabic davant dels meus ulls. Una grandissima extensio de mar i de sorra davant meu, tot al final d'unes empinades i desiguals escales. Evidentment el lloc es precios, pero poc practic.
No puc evitar baixar, trepitjar la sorra i remullar-me els peus. Ideal per calmar la sofocant calor que fa.

A dalt de tot del precipici descobreixo un caminet ple de paradetes, bars i restaurants. Passejar-se per aqui no es massa tranquil. Tothom et para, et fa preguntes, vol que entris a la seva botiga... Com una mica estressant.
Escolto. La vida aqui passa a ritme de reggae que sona en cada bar i restaurant.
M'assec en una terrasseta i demano en veu baixa i molt discretament una cervesa (resulta que les serveixen de manera....il.legal). Fantastic!! No es una Estrella pero despres de dues setmanes em serveix...
Asseguda, mirant el mar i la posta de sol decideixo que batejare el poble com la Costa Brava India. Per uns moments em transporto a la meva terra.

Plan de dema?Passejar pel llarg cami i descobrir on em porta. Descobreixo la Black Beach. Esta transitada per enfainats pescadors que preparen un barco de fusta per anar a pescar. Poble de pescadors.
Tot i aixi es com si no estigues a la India. Em creu-ho amb un munt de turistes en banyador, bikini, bruses de tires, pantalons curts... No, aixo no es India.
Gasto el dia passejant, observant, disfrutant, connectant. Relax...

Dimarts 02/04. Esmorzar en una terrassa, pendre el sol a la platge i visita al poble de Varkala, a 2 km de la platge.
Aixo si que es India. Bocines, motos, bus, cotxes, bocines, gent, crits, mes bocines, botigues de menjar i fruita desordenades, bruticia per tot arreu, si, es clar, i vaques tambe. En resum, estres total.
Entro en una mena de bar-botiga. M'assec a prendre un te i a disfrutar de la gent. L'ambient esta carregat. Nomes cal paciencia.
Retorn a la platge.
Acabo de disfruta de la tarda a Varkala Beach.
Ultima nit. Dema a les 08:45 m'espera un altre tren. Anirem una mica mes al sud...

...Baixem??...





...Amb una cervesa entre les mans... 




...Companyia mentres dines...

...Relax...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada